Om oss

Näldens Vägförening och Västerkälen-Smedsåsen Vägsamfällighet förvaltar och underhåller byarnas vägar. Många näldbor tar aktivt ansvar för att föreningarna skall fungera. Vägföreningarna har till stora delar miljöanpassat till energisnålare vägbelysning och fortsatt arbete pågår.

Näldens Vägförening är en samfällighet vars huvudsakliga uppgift är att ansvara för väg- och belysningsunderhåll i Näldens samhälle.

Det är alltså vi fastighetsägare som solidariskt genom avgift, ej via skatt, delar på kostnaden för väg- och belysningsunderhållet i byn. Det är därför väldigt angeläget att vi värnar om våra vägar och gator så att avgiften kan hållas på en rimlig nivå.

Fördelen med denna finansieringsmetod är att vi själva kan bestämma vilken kvalitetsnivå vi vill ha på våra vägar och vägbelysning.

Glöm inte att det är styrelsen som tar alla beslut i väg- och belysningsfrågor. Om du som enskild kontaktar någon entreprenör kan du komma att få betala beställd åtgärd. Alla klagomål och synpunkter skall framföras till någon i styrelsen.

Använd då formuläret som finns under fliken "Kontakta oss".

Arkivet
Årsmötesprotokoll m.m.

Här finner du de protokollen som förts på tidigare årsmöten med Näldens Vägförening tillsammans med vår policy för hemsida och medlemsregister.

Arkivet
Årsmötesprotokoll m.m.

Här finner du de protokollen som förts på tidigare årsmöten med Näldens Vägförening.

Policy för hemsida och medlemsregister

Stadgar

unsplash