Husägare

Ägarbyte

Vid ägarbyte så behöver man inte kontakta vägföreningen. När ny lagfart utfärdas får föreningen uppgift om detta på annat sätt.

Snöröjning

För att snöröjaren skall kunna röja hela vägbanan krävs att fastighetsägaren kapar kvistar/grenar till en höjd av 4,6 m över vägbanan. Föreningen vädjar därför till fastighetsägaren att kontrollera att inga trädgrenar/kvistar hänger över vägbanan.

Beträffande snöröjning gäller avtalad snöröjning endast gatan. Ni som skottar snö från er garageinfart ut på gatan kan inte påräkna att detta ingår i avgiften till vägföreningen! Den enskilde kan givevis teckna ett privat avtal för snöröjning men är då skilt från vägföreningens ansvar.

Sommartid är det också fastighetsägarens ansvar att sköta den del av vägen som löper mellan respektive tomtgräns och vägbana, t.ex. att plocka skräp och klippa ev. gräs m.m.

Adressändring

Eventuell adressändring är viktigt information till föreningen.

Om du som fastighetsägare byter adress så måste du meddela den nya adressen till vägföreningens kassör.

Vänligen informera kassören genom brev eller e-post om ny adressuppgift. Kontaktuppgifter till kassör och övriga styrelsemedlemmar finner du under fliken "Kontakta oss" ovan.

OBS! Adressändringar får ej ske på inbetalningskortet avseende årsavgiften!

Se även information om ägarbyte.

Sandboxar